Ćwiczenia mięśni Kegla


Mięśnie Kegla (mięśnie dna miednicy, mięsień łonowo-guziczny) wraz z wiekiem ulegają osłabieniu. Im słabsze, tym łatwiej o nietrzymanie moczu, ale też… trudniejsze osiąganie orgazmu. By temu zapobiec, już w latach 40tych ubiegłego stulecia dr Arnold Kegel wymyślił ćwiczenia prowadzące do kontrolowania i wzmocnienia owych mięśni. Polegają na powtarzającym się (najlepiej trzy razy dziennie) początkowo kilkusekundowym, z czasem trwającym kilka minut, naprzemiennym zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni pochwy i odbytu. Zdaniem ginekologów ćwiczenia mięśni dna miednicy nie tylko zapobiegają wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, nierzadko ułatwiają poród, zwiększają satysfakcję seksualną, ale też zapobiegają opuszczaniu się wewnętrznych narządów płciowych. Ćwiczenia te można wykonywać praktycznie wszędzie, o każdej porze i w każdej pozycji, ale najważniejsza jest systematyczność. Dla kobiet, którym trudno jest samoistnie wywołać skurcz pochwy, zostały zaprojektowane specjalne kulki gejszy/ciężarki dopochwowe, które stymulują do prawidłowego napinania i rozluźniania właściwych partii mięśniowych. Z najsilniejszych mięśni Kegla słyną Tajki, które podczas „Ping Pong Show” w klubach nocnych Tajlandii (głównie w Bangkoku) za pomocą mięśni dna miednicy potrafią nie tylko strzelać piłeczkami pingpongowymi/rzutkami do celu, ale też… otwierać zakapslowane butelki. Warto również wspomnieć o ćwiczeniach mięśni dna miednicy dla mężczyzn. Regularnie wykonywane zwiększają kontrolę nad ejakulacją, poprawiają erekcję, jak również zmniejszają ryzyko wysiłkowego nietrzymania moczu.


Mięśnie Kegla  (mięśnie dna miednicy, mięsień łonowo-guziczny) wraz z wiekiem ulegają osłabieniu. Im słabsze, tym łatwiej o nietrzymanie moczu, ale też… trudniejsze osiąganie orgazmu. By temu zapobiec, już w latach 40tych ubiegłego stulecia dr Arnold Kegel wymyślił ćwiczenia prowadzące do kontrolowania i wzmocnienia owych mięśni. Polegają na powtarzającym się (najlepiej trzy razy dziennie) początkowo kilkusekundowym, z czasem trwającym kilka minut, naprzemiennym zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni pochwy i odbytu. Zdaniem ginekologów ćwiczenia mięśni dna miednicy nie tylko zapobiegają wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, nierzadko ułatwiają poród, zwiększają satysfakcję seksualną, ale też zapobiegają opuszczaniu się wewnętrznych narządów płciowych. Ćwiczenia te można wykonywać praktycznie wszędzie, o każdej porze i w każdej pozycji, ale najważniejsza jest systematyczność. Dla kobiet, którym trudno jest samoistnie wywołać skurcz pochwy, zostały zaprojektowane specjalne kulki gejszy/ciężarki dopochwowe, które stymulują do prawidłowego napinania i rozluźniania właściwych partii mięśniowych. Z najsilniejszych mięśni Kegla słyną Tajki, które podczas „Ping Pong Show” w klubach nocnych Tajlandii (głównie w Bangkoku) za pomocą mięśni dna miednicy potrafią nie tylko strzelać piłeczkami pingpongowymi/rzutkami  do celu, ale też… otwierać zakapslowane butelki.

Warto również wspomnieć o ćwiczeniach mięśni dna miednicy dla mężczyzn. Regularnie wykonywane zwiększają kontrolę nad ejakulacją, poprawiają erekcję, jak również zmniejszają ryzyko wysiłkowego nietrzymania moczu.

 


Skomentuj